SERVEIS EDUCATIUS I DE LLEURE | TRUCA AL 645 627 627

La importància d’educar els talents

Benvinguts un dia més al nostre blog! Avui us venim explicar què és el talent i quina és la importància d’educar aquests des de ben petits.

Què és el talent i quina importància té educar-lo?

El talent és aquella habilitat innata en la qual destaquem entre els altres. El talent és natural, es manifesta des de ben petits i cadascú en té, el problema majoritari és que molts cops no sabem en què som talentosos. Descobrir els talents naturals i allò que els hi apassiona provoca que els nens i els joves connectin amb la seva identitat, que despertin un impuls innat per al desenvolupament i consecució de qualsevol objectius que es proposin. Connectar amb el talent proporciona energies i il·lusió per implicar-se en la feina que es realitza. Quan un nen/a o un adolescent és bo en alguna cosa i a més ho sap, i a més l’entorn li reconeix, es vincula d’una manera extraordinària als seus projectes.

Segons la teoria de les Intel·ligències Múltiples de Howard Gardner, hi ha 9 tipus d’intel·ligències diferents. La intel·ligència lògica-matemàtica, la lingüística, la musical, la corporal, la visual, la interpersonal, la intrapersonal, la naturalista i l’existencial. El gran problema del sistema educatiu és que es fonamenta bàsicament en les dues primeres, en la matemàtica i la lingüística. Per això, els alumnes que no destaquen en aquestes intel·ligències són potencialment “fracassos educatius”, tenen molta dificultat per aprovar i treuen males notes.

Educar el talent significa veure quines són les intel·ligències dominants de cadascú, significa descobrir la unicitat de cada alumne, perquè cada alumne és bo en algunes coses concretes, significa saber en què és únic cada alumne. La clau del talent és que normalment es connecta amb les nostres passions. Normalment allò que ens apassiona a la vida és allò amb el qual som bons fent-ho.

Podem posar un exemple clar com aquell alumne que no se li donen gens bé les matemàtiques i se sent incapaç i perdut a classe. A més, la professora, que no comprèn la seva amalgama d’intel·ligències el tracta com un inútil i li diu que no arribarà a cap lloc a la vida. Mentre, resulta que aquest alumne és el capità de futbol del seu equip i toca un instrument de meravella. Aquestes situacions resulten de la incomprensió de la combinació de talents o intel·ligències de cada alumne i de la seva individualitat.

N’hi ha que trien la seva carrera professional sense tenir en compte el que gaudeixen i saben fer, llavors han de desenvolupar una gran força de voluntat. En canvi, els que fan el que els agrada se senten atrets o motivats la major part del temps.

Les nostres activitats on treballem els talents

A +klleure creiem en la importància d’identificar i promoure els talents i fortaleses en la joventut. Quan saben quin és el seu talent poden desenvolupar-lo i utilitzar-lo per al seu creixement vital. Saber quines són les seves fortaleses i potenciar-les en l’àmbit educatiu és important per a la satisfacció de l’alumnat. A més, reconèixer-se en una activitat en què ets bo, fa que un es cregui més valuós i afecta positivament a l’autoestima.

Tenim una activitat extraescolar on treballem les intel·ligències múltiples que s’anomena Monster Talent. Podeu trobar més informació en aquest enllaç.

I per Joves tenim diferents mòduls i càpsules formatives on treballem l’orientació vocacional i els talents dels joves. Estan enfocats en descobrir els talents naturals de cada jove, trobar el que realment els hi apassiona i poder triar una carrera professional vocacional on es puguin sentir satisfets i realitzats. Podeu trobar més informació en aquest enllaç.

Per acabar, volem citar a Ken Robinson, un dels pedagogs més reconeguts mundialment i en el seu llibre L’Element parla de la importància que a l’escola s’eduqui per trobar l’element de cada alumne. L’element és la combinació d’un talent natural i una cosa que els apassiona:

“Trobar el teu element és, per sobre de qualsevol cosa, trobar el sentit i el propòsit de la teva vida. Si creus que un objectiu té sentit, et comprometràs d’una forma totalment diferent… Si realment penses que el que estàs fent és important per a tu i per a la gent que t’envolta, és molt més probable que gaudeixis fent-ho. “

 -Ken Robinson

 

Autor: Albert Pi

To Top